Thomas Mehr

Thomas om sine fag
Når man spiller på steelpans/olietønder, kan man hurtigt komme med i et steelband, og her bliver man en del af et band med stor lyd, fyldt med rytmer, og man har det sjovt sammen. Musikskolen har steelbands på flere niveauer, så alle kan være med.

Som slagtøjsspiller/percussionist spiller man på mange forskellige slagtøjs og percussion instumenter, og kan både lave store kraftige lyde, eller små korte lyde, eller lægge det fede beat som får det hele til at groove.

I slagtøjsværkstedet spiller vi på alle slagtøjsinstrumenter som olietønder, congas, bongotrommer, shakere og almindeligt trommesæt.

Undervisningen
Jeg underviser den enkelte elev, som det passer ham eller hende bedst, og som eleven får mest ud af.
Alle har forskellige måder at lære bedst på, og der er altid plads til den enkelte i sammenspillet med andre.

Baggrund
Jeg har undervist i 30 år i steelband, slagtøj og slagtøjsværksted i Hillerød Musikskole.
Jeg har været med fra starten, da steelbands startede i Danmark i 1979. Jeg har en sammenspils uddannelse, har læst pædagogik på Kbh. universitet, og har taget en lille læreruddannelse i musik og specialpædagogik.
Jeg har også spillet som percussionist i forskellige pop og rockbands.

Mød Thomas her

Thomas Mehr