Andre fag

Singer/songwriter clinic

Musikskolen åbner nu dørene for et helt nyt fag.
Singer/songwriter clinics er det sidste nye indenfor kreativ musikudvikling.

Så er du mellem 11 og 21 år og har du lyst til at spille dine egne sange for andre og få feedback? Og vil du gerne vide mere om den kreative proces? Så er det her kursus lige noget for dig!

Du behøver ikke at kunne spille guitar eller klaver for at være med, selvom det selvfølgelig er en fordel. Hvis du mest er sanger, kan du jo arbejde sammen med nogen, der kan spille.

Vi kommer til arbejde med spændende guitar- og klaverakkorder og inspiration til tekster både dansk og engelsk. Og selvfølgelig skabe rigtig gode melodier.

I kommer også til at co-write, det vil sige skrive sange sammen i makkerpar, arrangere korstemmer og meget mere.

Hvis du er meget dygtig kan du også arbejde med at skrive dine numre ud noder.

Musikskolen har et rigtig godt nodeprogram, Sibelius, som er let at lære.

Hvis du er mindre erfaren kan du bruge iPhone, iPod eller andre muligheder for indspilning af dine ideer. Musikskolen stiller indspilnings udstyr til rådighed.

Kurset varer 12 uger med en lektion på 60 minutter om ugen. Det hele skal ende med en koncert, evt. med backing band, for jeres forældre og kammerater.

Livekoncerten vil blive lagt en CD.

Holdene deles efter alder:

Tweens- aldersgruppe 11-14 år

Teens+- aldersgruppe 15-21 år